Kreatin je dodatak prehrani koji uz samu izgradnju mišića pomaže sportašima da imaju potrebnu snagu za vrijeme izvođenja vježbi visokog intenziteta, povećava razinu energije i smanjuje vrijeme oporavka što je u profesionalnom sportu iznimno važno.

Glavni izvor kreatina potječe iz hrane koju jedemo, ponajprije iz svježeg mesa. S druge strane, povrće uopće ne sadrži kreatin. Kreatin se također može unijeti u tijelo konzumacijom ribe. Važno je istaknuti kako količine kreatina koje pojedemo putem hrane, iako dostatne za svakodnevni život, nikako neće zadovoljiti potrebe vrhunskih sportaša. Zato se često poseže za dodatnim izvorom kreatina u obliku dodatka prehrani koji se nalazi u pilulama, prahu ili kapsulama.

Kreatin oko nas i u nama

Kreatin je u svijetu vrhunskog sporta jedan od glavnih proizvoda kada su dodaci prehrani u pitanju. Njegov glavni zadatak je da u našem tijelu mišiće opskrbljuje energijom. Kreatin je organski spoj koji sadrži dušik poznat još od 1832.g. kada ga je u mišićima otkrio znanstvenik Michel Eugene Chevreul. Od onda je prošlo mnogo vremena te su izvršena mnoga znanstvena testiranja i istraživanja gdje se kreatin pokazao najučinkovitijim kada je u pitanju fitness i bodybuilding.

Kada su ljudi u pitanju, kreatin se sintetizira iz tri vrlo značajne aminokiseline u našem tijelu, arginina, glicina i metionina te se sprema u našim mišićima.

Prednosti koje pruža kreatin

Dodavanjem kreatin monohidrata u vašu prehranu u obliku suplementa, treninzi mogu postati intenzivniji i trajati duže, što će sigurno rezultirati dobivanjem veće mišićne mase. Isto tako, povećati će se snaga i izdržljivost te hidratacija mišićnog tkiva, kraći opravak nakon treninga i bolji protok hranjivih tvari u mišiće.

Također je važno istaknuti njegovu upotrebu jer bez pravilne upotrebe, neće se moći postići ni maksimalni rezultati koje kreatin može dati. Tako se, na primjer, jedan od najpopularnijih oblika kreatina, kreatin monohidrat, preporuča konzumirati neposredno prije ili nakon treninga tako da se prah pomiješa sa vodom, sokom, mlijekom ili proteinom sirutke, a kapsula ili pilula jednostavno proguta.

Količine uzimanja kreatina ovise o pojedincu i stanju organizma, ali preporuka je uzimati oko 5 grama po 4 puta dnevno, kako bi učinak bio maksimalan. Isto tako, poželjno je da se kreatin uzima s glukozom radi brže i lakše absorpcije u organizam.

Slični postovi u toj kategoriji: